Goddag!

Ja hej på er.

Hoppas allt är bra därute! Här hos mig är det suveränt! Förutm att Joh. är i Götet då, men kommer kanske vara här en lång lång tid? Hoppas.. :)

Som ni säkert märkt så har varken jag eller Johanna varit speciellt "skrivglada" på sistone. Det beror på flera olika faktorer och allt har nästan fallit på plats, så jag hoppas att vi kan börja på med vårat "dagliga" bloggande igen nu. Jag ska försöka att skriva minst ett inlägg om dagen i alla fall, det ska väl inte vara några prob?

Jaja, det regnar här i Karlstad. Mycket också! Detta är det värsta med "den unga vintern" Ena dagen är det minusgrader och snön lägger sig vit på marken. På natten omvandlas detta till regn, och när du vaknar är det dyngsurt och ett tiotal plusgrader? Jag vill hoppas och tror att nu i Vinter kommer kylan att hålla i sig, jag hoppas verkligen det. Så himla mysigt när det är sisådär 20 minus och 3-4 decimeter med snö! PERFECT! Nyår kanske blir som den 2000? När vi hade närmare 30 MINUS! Och en halvmeter snö! DÅ förvändlas kylan helt plötsligt till bitande. Men ack så skönt det är ändå, jag älskar kylan! Och snön..

Men jag är också en sådan människa som hatar snön. Varför undrar ni? Jo, med såkallade "Sverige vintrar" så kommer det mycket mycket snö under ett par dagar och man tänker"äntligen". Men vad händer? Jo, snön förvandlas till "blötsnö" sedan till "slask" som sedan bli "vatten" ?
Detta är det mest tråkiga med snö, ska det komma ligg då för fan kvar nån månad! Så man hinner njuta av det istället för att gå runt och bli blöt?

Nu blir det att återgå till det normala, och glöm inte, hoppet är det sista som försvinner!
Tack så länge,

/Alexander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0