Mot paradiset?

Godmorgon! Eller godmiddag eller vad fan man nu säger.
Jag gick alldeles nyss upp med världens värk i magisen. Dock kan inte det stoppa mig - INGENTING kan stoppa mig idag. Idag kommer Sveriges äckligaste, förlåt, menar förstås elitseriens serieledare på besök.

Jag har ingen lust att skriva om hockey förresten.
Idag hade jag tänkt vara duktig, ska tvätta och städa och lite sånt där. Johan kommer inte hem från skolan förrän vid halv fem och strax efter det ska vi åka. Det känns som att den här dagen kommer att gå hur fort som helst.
Imorgon hade jag tänkt få koll på min sömnrytm också.. helt värdelöst att hålla på såhär. Snart är det ju dags för rutin igen och när gjorde jag det sist? Typ i april eller?

Jag och Alex låg och pratade om Säfsen igår (vi hade en stuga i Dalarna i somras). Gud, vad jag saknar det. Gå runt i bikiniöverdel och shorts hela dagen, bara vara med min äkskling och åka sex mil för att hitta ett systembolag, haha! Och alla snälla dalmasar.
Dock så älskar jag julen också. Ibland undrar jag om jag inte älskar julen mer än vad jag älskar sommaren. Fast jag skulle nog aldrig kunna välja.

Hur som helst så planerar vi i alla fall att resa nästa sommar. Alex har aldrig varit i ett sånt där riktigt varmt land och jag har spenderat i stort sett varje sommar i min barndom i ett. Så vi kompletterar varandra bra, haha. Det blir absolut Kreta vi åker till, däremot om det blir Rethymnon eller Makrigialos vet vi inte. Jag har varit i stort sett överallt på Kreta, men just de två är mina absoluta favoritställen.
Vi får se hur det blir helt enkelt. Det är ett tag kvar.



Ibiscus Garden, ett utav hotellen vi brukar bo på i Rethymnon.



Makrigialos - och just här brukar jag bada :)
/ Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0